سامانسامان، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 3 روز سن داره

پسر بد

مطلب آموزشی

1390/2/16 20:20
نویسنده : مدیران وب
2,425 بازدید
اشتراک گذاری

 

با سلام خدمت شما دوستان عزیز

در ابتدای همه باید یک کمی توضیح بدم  (   پس لطفا همه نظرات خودتونو اعلام کنید  که مهمه)

 یک توضیح کوتاه ویک سئوال از شماعزیزان و بعد ادامه مطالب:

من اول قصد داشتم فقط در مورد سامان بنویسم و مطالب  فقط در مورد اون باشه ولی مثل اینکه باید کارهای دیگه ای هم در این وب انجام بشه

چون من چند سالی هست که مطالب زیادو مقاله های فراوان و نکات کلیدی در مورد نوزادان و کودکان جمع آوری کردم و خیلی حیف میشه که اونارو در اختیار دیگران قرار ندم ( واقعا دوست دارم بقیه هم استفاده کنن)

حالا سئوال:

 شما دوست دارید که این وبلاگ فقط در مورد سامان باشه

یا فقط مطالب آموزشی

 یاهردو باهم مطالب آموزشی و سامان

نظرات شما واقعا مهمه و به ما کمک فراوانی میکنه

 

 حالا بقیه مطالب:

 در ادامه آموزش چگونگی تغییر هدر  ( تصویر بالای سایت)برای سا یت یا وبلاگ

 

حالا بقیه مطالب:

اول باید بگم چندین سالی  هست که  من چند تا وب دیگه هم دارم

قبلا ها فقط مثل بقیه از سایت ها و وبلاگها اطلاعات میگرفتم واستفاده میکردم

ولی چند سال هست که به دلیل علاقه شخصی خودم تصمیم گرفتم که یک وبلاگ بزنم و ادامه کار رو فکر کنم همه بدونند ولی من علاقه داشتم که وب خودمو خودم طراحی کنم

و شروع کردم به یادگیری و مقداری با کدها آشنا شدم و تونستم حداقل وب خودمو رو طبق سلیقه خودم در بیاورم چون اصلا  قالب های اماده با سلیقه من جور در نمی امدن

چون من خیلی بد سلیقه هستم (اینو جدی گفتم )

حالا در اینجا ازدوستان عزیز خواهش دارم در مورد قالب جدید ما نظرشونو حرفه ای بگن

البته این قالب  یک قالب سایت هست که ترجمه شده ( از سری NUKE)

 

 نکات مهم

ا -هدر سایت ( مربوط به یک قالب اماده بود که چون از قاپ عکس های اون خوشم اومد اونو گزاشتم و من فقط عکس های سامان رو جایگزین کردم. کار  خاصی روش انجام ندادم البته این موقتی است تا یک هدر با طراحی خودم بزارم)

2- سرعت بالا آمدن وب (من چون خودم ADSLدارم نمی دونم که زمان بالا آمدن چقدره یعنی چقدر طول میکشه تا صفحه کامل بشه ) این زمان خیلی مهمه وبه فاکتور های زیادی ربط داره)

3- تمام صفحه بودن وب  (آیا به نظر شما یک قالب دو ستونه  که تمام صفحه باشه زیباست یا نه )

4- متحرک بودن منوها ( آیا منو ها متحرک باشند خوب است یا نه)

و دیگه بقیه قصه باشه برای بعد

 

با تشکر از همه دوستان که مارو همراهی میکنند

حالا بهتره یک آموزش کوچولو هم داشته باشیم

شاید خیلی از شما عزیزان این مطلب رو بلد باشید اما چون دوستان خوب ما در این مورد سئوال داشتند توضیح میدم بخصوص دوست عزیزم مامان ماهان 

وبرای اونااینکه دوست دارن یک تغییراتی طبق سلیقه خودشون در قالب انجام بدهند 

 

عوض کردن هدر وبلاگ( تصویر بالای وبلاگ)

 

به نظر من مهمترین جای توی هرسایت یا وبلاگ هدر (HEADER) اونه از این جهت اونو اول میگیم

من مراحل کارو قدم به قدم با جزئیات میگم اگه خیلی جاهاش آسونه و بلد هستید ببخشید دیگه

برای این کار اول باید هدر مورد علاقه خود رو آماده کنید

 نکنه خیلی مهم( ابعاد اون خیلی مهمه چون اگه اندازه هدر قبلی نباشه باعث بهم ریختگی و همچنین کاهش زیبایی میشه پس حتما ابعاد با ابعادهدر قبلی یکی باشه)

برای این کار روی هدر وبلاگی که میخواهید عوض بشه کلیک راست و انو SAVEکنید اگه شد که خوبه و اگه روش یک لحظه نشانگر موس رو نگه دارید ابعاد معلوم میشه و برای اینکه ابعاد هدر جدید رو تغییر بدید توی فوتوشاپ به قسمتIMAGE SIZE برید و ابعادرو دقیقا  عوض کنید و بعد اون عکسو با فرمتJPGذخیره و بعدش هم در یک سایت امن آپلود کنید و آدرس هدر رو داشته باشید

امیدوارم  آپلود کردن رو بلد باشید اگه کسی بلد نبود بگه که توضیح اونرو هم بدم

حالا اگه  نشدباید این قسمت از کارو بعدا انجام بدبد که وقتی اون مرحله رسیدیم بهتون میگم 

برای شروع به قسمت ویرایش قالب برید و بگردید و این قسمت رو پیدا کنید

(' اینجا جای ادرس هدر است ')#header{background: url

حالا رسیدیم به اون مرحله که هدرSAVEنمی شددر قستی که نوشتم ادرس هدر قبلی  اونرو کپی کنید حالا یک صفحه جدید باز کنیدو درمحل وارد کردن ادرس ها( جاییکه وقتی میخوایید وارد سایتی بشید آدرسو مینویسیدWWW ) و حالا پیست PASTEکنید تا  عکس ظاهر بشه حالا اونو SAVE کنید  ( این کار فقط وفقط برای دانستن ابعاد هدر است )و بقیه مراحل مثل قسمت قبلی است که قبلا توضیح داده ام

بعد ادرس قبلی رو پاک کنیددر قسمت (' اینجا جای ادرس هدر است ')باید آدرس هدرجدید رو که آپلو د  کنید قرار بدهید روی ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تغییرات اعمال بشه به همین سادگی ,

حالا در برخی از قالب ها که کد نویسی پیشرفته تری دارند قضیه کمی فرق میکنه که بعدا براتون توضیح میدم

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

سارا
13 اردیبهشت 90 0:00
دستت درد نکنه عزیزم چقدر مفید بود در ضمن گلم هر جور راحتی بنویس ما هم از سامان دوست داریم بدونیم همم اطلاعات جدید بدست بیاریم ممنونم
مامان ابوالفضل
14 اردیبهشت 90 15:53
سلام ، به نظرم یه وب جداگانه در مورد سامان گل و یه وب هم در مورد اطلاعات داشته باشی که به هم لینک بشن خیلی عالیه
مامان روشا
15 اردیبهشت 90 16:06
سلام هر طور خودت راحتی عزیزم وب سامان جون خیلی باحال شده من که جرات نمیکنم دست به وب روشا بزنم چون سررشته ای ندارم قبلا" خواسته بودم یه تغییراتی به وبش بدم ولی گند زدم بهتون تبریک میگم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسر بد می باشد